Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Your Pet, Our Passion.
man met hond op heuvel

Stimuleren van transparantie voor al onze producten

Bij Purina geloven we dat nutritionele informatie gemakkelijk te begrijpen moet zijn.

vrouw met hond bij computer
Onze doelstelling

Consumenten toegang geven tot gemakkelijk toegankelijke, nauwkeurige en transparante informatie over onze producten.

Transparante productinformatie
Wat we tot nu toe hebben bereikt

We weten dat de consument belang hecht aan wat in het voer van haar of zijn huisdier zit. In 2016 hebben we als doel gesteld om informatie toegankelijker te maken door begrijpelijke productinformatie en voedingsadviezen op de verpakking te vermelden. In 2020 behaalden we onze doelstelling om de consument toegankelijke, nauwkeurige en begrijpelijke informatie te verschaffen over onze dierenvoeding en producten.

In 2019 zijn we op basis van de meest gestelde vragen over onze dierenvoeding gestart met het beantwoorden ervan in ‘Jouw vragen zijn belangrijk’. En in 2020 lanceerden we ook ‘Elk ingrediënt heeft een functie’, om de consument een gedetailleerd beeld te geven van de gebruikte ingrediënten en wat hun functie is.

Ons standpunt: Purina, voedingsinformatie en -advies

Uit ons relevantie-onderzoek kwam naar voren dat huisdierliefhebbers tegenwoordig kritisch zijn op onze merken en producten. Ze willen weten wat er in onze producten zit en hoe meer informatie ze hebben, hoe beter. We delen natuurlijk al productgegevens, maar we zien ook dat deze gegevens niet altijd begrijpelijk genoeg zijn voor huisdierliefhebbers. Bij Purina willen we voedingsinformatie voor iedereen toegankelijk en begrijpelijk maken.

Woman cuddling cat in front of desktop


We willen dat consumenten een weloverwogen keuze maken en daarbij willen we ze helpen met complete en transparante informatie en adviezen. Samen met voedingsdeskundigen, autoriteiten en verschillende organisaties binnen de sector werken we aan duurzame en, waar van toepassing, onafhankelijke informatie voor klanten. Zo groeit bij hen het zelfvertrouwen en de kennis die zij nodig hebben om zelf weloverwogen beslissingen te kunnen nemen.

Nestlé in de maatschappij

Net zoals wij ons inzetten om de levens van huisdieren en degenen die van ze houden te verbeteren, zo zet ons moederbedrijf Nestlé zich in voor een betere kwaliteit van leven en een gezondere toekomst voor individuele personen, gezinnen, de samenleving en de planeet.

Lees meer over Nestlé in de maatschappij

Vrouw houdt kat vast
Onze impact
Onze beloften
We zetten ons in voor huisdieren, de mensen die van ze houden én voor onze planeet. Daarom zijn we 10 beloften aangegaan, die in 2023 moeten zijn gerealiseerd.